спеціаліст вищої категорії
спеціальність: вчитель початкових класів.
«Об'єкт нашої праці – найтонші сфери
духовного життя особистості,
яка формується – розум, почуття,
воля, переконаність, свідомість.»
В.О. Сухомлинський
Один з найважливіших виборів у житті людини — обрання майбутньої професії. Адже від цього залежить все її подальше життя. Хтось робить цей вибір самостійно і свідомо, хтось - за підказкою батьків чи обирає майбутню професію навмання. Минають роки, і інколи людина розуміє, що щоденний похід на роботу для неї є великим тягарем, і протягом робочого дня вона поглядає на годинник і чекає на його закінчення. Звичайно, такій людині робота не приносить жодного задоволення, а інколи навіть дратує. Люди по-різному вирішують цю проблему: одні йдуть вчитись далі, деякі — просто змінюють місце роботи, а інші — так і залишаються заручниками свого, колись несвідомо зробленого, вибору. Але мені здається, що є професія, яка не терпить байдужості і зверхності, ця професія — педагог. «В воспитании все дело в том, кто воспитатель», — говорив Д. І. Писарєв. І справді не важливо, який предмет ти викладаєш, яке у тебе навантаження і скільки років ти працюєш у школі; якщо ти не любиш свою роботу, якщо не віддаєш їй всього себе, ти ніколи не станеш авторитетом і взірцем для учнів, а без цього не буде поваги і щирості з їхнього боку.
Я педагог-організатор тому, що люблю свою роботу, тому що я з радістю щодня заходжу в НВК і в свій кабінет, тому що моя робота приносить мені задоволення. Й інколи дуже сумно і образливо, коли люди, дізнавшись де я працюю, висловлюють мені своє співчуття або запитують, навіщо мені це потрібно. Чомусь професія педагога останнім часом є не дуже популярною серед населення нашої країни: невелика заробітна плата, величезна кількість витрачених нервів на роботі — це звичайно не додає їй привабливості. Але чому ніхто не замислюється над тим, що тут вчать їх дітей, що саме школа дає основу для майбутнього розвитку людини, що саме тут дитина вчиться робити свідомий вибір, вчиться відповідати за свої вчинки, саме в школі вона робить перші кроки у своєму подальшому суспільному житті. Для мене робота в школі є важливою складовою життя. Я радію, коли приходять випускники нашого закладу і заходять не тільки до своїх класних керівників, а й до кабінету виховної роботи, коли вони приходять за порадою або просто поспілкуватись. А особливо приємно, якщо випускники беруть участь у наших загальношкільних заходах.
Я працюю педагогом-організатором вже понад двадцять п'ять років. Не можу похвалитись, що все вдавалось одразу. Спочатку було дуже складно. Були невдалі сценарії, невдалі виступи, але без поразок не буває і перемог. З часом приходить досвід і те, що колись здавалось складним, тепер є повсякденною справою. На зміну старим приходять нові запитання. І лише тісна співпраця з педагогічним колективом закладу, керівниками гуртків НВК та позашкільних закладів, з громадськими організаціями селища та батьками допомагає знайти відповіді на них.
Специфіка роботи педагога в тому, що він не має права відмовити жодній дитині, він має звертати увагу на кожного учня незалежно від його здібностей. Як говорив В.О. Сухомлинський: «Ми маємо справу із найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті — з людиною. Місія школи - боротися за людину...»
У планування виховної роботи я включаю завдання, практична реалізація яких спрямована на формування особистісних рис громадянина України, що включають в себе національну свідомість, розвиток духовності, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, економічну культуру, які реалізуються та такими напрямками:
формування національної свідомості і самосвідомості;
виховання духовної культури особистості;
виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
формування високої мовної культури;
утвердження принципів загальнолюдської моралі;
формування високої художньо-естетичної культури;
утвердження принципів загальнолюдської моралі;
формування творчої, працелюбної особистості;
забезпечення високої художньо-естетичної культури особистості;
формування екологічної культури людини;
розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді.
1. Загальні положення:
Педагог-організатор:
· призначається на посаду та звільняється з неї начальником відділу освіти райдержадміністрації за погодженням з директором школи.
· Повинен мати педагогічну освіту на рівні бакалавра, спеціаліста або магістра.
· Підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної та виховної роботи.
Вчитель дотримується положень Конвенції про права дитини.
2. Завдання та обов’язки:
Педагог-організатор організовує:
· проведення організаційно-масової та культурно-освітньої роботи в дитячих та юнацьких організаціях, дозвілля та відпочинку дітей;
· діяльність дитячих і громадських організацій, об’єднань, допомагає в плануванні їхньої діяльності на принципах добровільності, самостійності, гуманності і демократизму з урахуванням ініціативи, запитів і потреб учнів.
· умови для широкого інформування учнів про діючі дитячі й молодіжні організації, об’єднання;
· наочне оформлення школи за тематикою роботи, яку проводить;
· дітей і підлітків до роботи в гуртках, секціях, клубах, товариствах за інтересами школи, в позашкільних закладах, за місцем проживання. Особливу увагу приділяє дітям, схильним до правопорушень, з неблагополучних сімей;
· заходи щодо попередження бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх, здійснює індивідуальну роботу з педагогічно занедбаними дітьми, підлітками.
· канікулярний відпочинок учнів;
· роботу органів учнівського самоврядування і шкільних громадських організацій, надає їм організаційно-методичну допомогу і сприяє створенню умов для діяльності;
· планування своєї роботи, веде у встановленому порядку документацію;
· консультативну допомогу батькам, педагогічним працівникам.
Сприяє:
· впровадженню кращих народних традицій, звичаїв, обрядів, свят, вихованню поваги до рідної мови, народного танцю, пісні, музики;
· оновленню змісту і форм діяльності організацій, об’єднань, організовує їхню колективно-творчу діяльність відповідно до вікових інтересів учнів і вимог життя;
· розвитку і задоволенню інтересів, організації дозвілля молодших школярів, вихованців груп продовженого дня;
· класним керівникам, вихователям у проведенні культурно-освітньої роботи з учнями, змістовній організації відпочинку та дозвілля.
3. Права:
Педагог-організатор має право на:
· самостійний вибір форм і методів роботи з учнями і планування її на основі плану роботи школи і педагогічної діяльності;
· участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи; участь у роботі педагогічної ради школи;
· захист професійної честі й гідності;
· ознайомлення зі скаргами й іншими документами, що містять оцінку його роботи, надання щодо них пояснень;
· захист своїх інтересів самостійно або через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного або службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;
· конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законодавством;
· підвищення своєї кваліфікації;
· атестацію на відповідну кваліфікаційну категорію;
· надання учням під час занять, перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановлених Правилами заохочення і покарання учнів школи.
4. Відповідальність:
Педагог-організатор відповідає за:
· організацію роботи шкільної дитячої організацій та учнівського самоврядування;
· завдані школі або учасникам навчального процесу збитки у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків педагог-організатор несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим або цивільним законодавством.
· здоров’я і безпеку довірених йому учнів, дотримується норм і правил охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту.
· дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога в школі, в побуті, в громадських місцях.
· За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаних з фізичним і/чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може бути
звільнений з посади відповідно до трудового законодавства і Закону України “Про освіту”.
5. Кваліфікаційні вимоги
Педагог-організатор повинен бути професійно компетентний, забезпечувати нормативні рівні педагогічного процесу, задовольняти загальні етичні та культурні вимоги до педагогічних працівників; виявляти достатньо професіоналізму, використовувати сучасні форми, методи навчання та виховання учнів, досягати вагомої результативності в своїй діяльності, відзначатися загальною культурою, моральними якостями, що служать прикладом для наслідування.
6. Взаємовідносини:
Педагог-організатор взаємодіє:
· з учнями, їхніми батьками та особами, які їх замінюють.
· З адміністрацією школи, педагогічним колективом, методоб’єднанням класних керівників;
· З громадськими і благодійними організаціями;
· Органами охорони здоров’я, соціального захисту, сім’ї і молоді, внутрішніх справ.
Чи хотів би я, щоб моя мама буда вчителькою?
Листопад 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |